Kuvakaappaus matkatoimisto KIWI.com-sivustolta
Julkaisen tämän tekstin vielä myös täällä Ostoskorin puolella. Tädin eläintarhassa se jo onkin.
Kirjoitan hieman lisähuomioita aiheesta.
Tämä matkoja välittävä firma löytyy Momondon sivustolta, joten varo myös sitä. Ainakin oman ymmärrykseni mukaan yritys, joka tekee yhteistyötä näin toimivan yrityksen kanssa, voidaan pitää rikoskumppanina.
Hae tietoa ennen varausta
Haluan varoittaa sinua! Ja lue tästä lisää asiakkaiden kokemuksia tästä mainitusta yhtiöstä ja tässä, Tripadvisor, "Never follow a booking link on Skyscanner (or Trip Advisor). They are all paid adverts, and some link to the most appalling online ticket sellers (such as kiwi)"
Kun etsit edullista matkaa, voi sellainen tulla kohtuuttoman kalliiksi, jos sen varaa väärästä paikasta.
Itselleni kävi niin, kun kävin hakemassa koiranpentua Unkarista. Koiranpentuun liittyvät asiat kasvattajan/myyjän kanssa sujuivat loistavasti, mutta ongelmia tuli sitten kun oli paluulennon aika.
Varasin nimittäin koiralle kuljetuksen Finnairin paluulennolleni Budapest -Helsinki KIWI.com- kautta. josta olin varannut myös liput tähän matkaani liittyen.
Lisäpalvelut
Olemme käsitelleet pyyntösi lisäpalveluista.
Löydät kaikki tiedot alta.
Erikoispyyntö | |||||
My Name | |||||
|
Lähtöselvityksessä kävi nimittäin ilmi, että koiralle ei ole maksettu lentoa.
No eipä siinä mitään. Lippu sille piti ostaa sitten lähtöselvityksessä, jotta sain koiran illaksi kotiin.
Tavanomainen tapa toimia
Virkailija Budapestin kentällä kertoi, että KIWI.com matkatoimisto toimii juuri tällä tavalla, että se laskuttaa asiakasta lisäpalvelusta, mutta ei maksa sitä lentoyhtiölle. Muita vastaavia, jotka toimivat lentokenttävirkailijan mukaan samalla tavalla, ovat esimerkiksi Priceline, Kayak, Expedia,jne. Nämä ovat kuulemma pahimmat.
- Lisäpalveluja varataan ja ne jätetään maksamatta lentoyhtiölle. Tai lisäpalvelua ei edes varata. Lentokenttävirkailija totesi, että on paras tapa varata matkat aina suoraan lentoyhtiön omilta sivuilta.
- Lisäksi
täytyy todeta se, että (näennäis)edullinen hinta tuli lopulta
kalliimmaksi, mitä se olisi tosiaan ollut suoraan Finnairin omana lentona ostettuna, sillä jokainen pikkujuttu oli hinnoiteltu erikseen.
Älä anna innostuksesi sokaista
Toivon, että kukaan ei joudu tällaiseen tilanteeseen. Joten, korostan vielä kerran, kun varaat matkan Momondon tai jonkin muun toimijan kautta, niin kannattaa vähän googlailla, onko kyseinen toimija luotettava.
Itse olin niin innoisani koiran hakemisesta, että en tajunnut googlata lisätietoja itselleni oudosta yrityksestä.
Lähetin KIWI.com -matkatoimistolle hyvityspyynnön tänään. Aikaa odotteluun, hyvitetäänkö mitään, kuluu 3 kk. Se on aika pitkä aika.
Vastausviesti oli
Hyvityspyyntö vastaanotettu
Kiitos hyvityshakemuksen lähettämisestä. Tarkistamme matkantarjoajalta, onko hyvitystä saatavilla, ja palaamme asiaan mahdollisimman pian. Arvostamme kärsivällisyyttäsi ja ymmärtäväisyyttäsi odotellessa.
On hyvin todennäköistä, että hyvitys jää saamatta.
Olen varmuudeksi pyytänyt eston luottokorttiini, että tälle yhtiölle meneviä maksuja ei hyväksytä, jos ovat ajatelleet ryhtyä rahastamaan korttiani säännöllisesti.
Harmillisesti heillä on nyt tosiaankin nämä tiedot, sekä tiedot passistani.
PNR-koodin saaminen oli hankalaa
KIWI.com:n
kanssa oli myös ongelmia saada PNR-koodi. Se on automaattisesti
lipussa, kun lipun varaa luotettavalta toimijalta. Sain PNR-koodit
tipotellen, kun niitä kyselin. Minuun suhtauduttiin vähän kuin pöhelöön.
He
väittivät koodin olevan lipussani, mutta vaikka luin siitä jokaisen
neliösentin, niin eipä vaan PNR-koodia löytynut, enkä löydä sitä
edelleenkään. Ehkä käynti optikolla auttaa? Meinaan, että jos se vaikka ilmestyisi siihen lippuun näin jälkikäteen.
P.S. pyysivät palautetta ja vastaus tuli automaattisesti saman tien, että palaute on jo saatu.
Kuvakaappaus KIWI.com- sivustolta.
Comments
Post a Comment