Voileipäkakku IV Charlotte Rosseaun tyyliin





Kuvat MM
 
Tulipas sitten kokeilua voileipäkakkua  Charlotte Rosseaun tyyliin. Käytin vaaleaa paahtoleipää, josta leikkasin reunat pois.
 
Kaulitsin paahtoleivät ohuiksi ja laitoin täytteeksi sisään turkkilaista jogurttia, johon oli sekoitettu hieman tomaattipyrettä väriä antamaan sekä tietenkin mausteeksi vähän valkopippuria.
Leikkasin leivänsiivusta neljä palaa. Ehkä olisi voinut leikata myös kuusi, mutta en oikein uskaltanut, sillä ne olisivat saattaneet olla liian lyhyitä ja kakku olisi voinut romahtaa.  
 
Voileipäkakkuun (tämä on kooltaan pieni, mutta tuhti) meni lähes kaksi isoa pakettia paahtoleipää.
Keskelle (vai pitäisikö sanoa varsinaiseen kakun kerroksiin) laitoin täytteeksi kanttarellia, Tammisen kinkkurouhetta ja sipulia. Seokseen lisäsin purkin piparjuurituorejuustoa.
 
Koristeena käytin kokonaisia kirsikkatomaatteja. Kokonaisia siksi, että ne säilyvät paremmin, kuin viipaleet.
 
Tästä kakusta riittää teoreettisesti 20 henkilölle tai ainakin pitäisi riittää, sillä se on todella tuhti suuren leipämäärän takia.
 
En koristellut tätä sen enempää, sillä ideana oli korostaa tuota Charlotte Rosseau kakkua, joka perinteisesti tehtiin kääretortusta ja kerma-rahkahyytelöstä, johon laitettiin mm. ananasta ja persikoita.
Tähänkin olisi kuitenkin todennäköisesti antanut kivaa purutuntumaa ja näköä hapankorppurouhe.  
 
Ruokailijoiden arvioita ja kommetteja:
- kivan näköinen
- hyvä idea
- oho!
- herkullista
- kanttarelli toimii kylmänäkin
 
Oma ehdotukseni
 - kannattaa kokeilla rouskuista tehtyä sienisalaattia ja valita tummapaahtoleipä. Se toimii todennäköisesti mainioksi.
 
 
 

Comments