Lihapiirakat

Kuvat Margit Mannila

Muistelin eilen ystäväni kanssa retkeillessä, että tapani oli tehdä aina hiihtolomaviikolla lihapiirakoita. Tosin aika monta vuotta on vierähtänyt, että en ole näitä viitsinyt ryhtyä vääntämään. Innostuin sitten keittämään aamulla riisipuuroa ja kuinka ollakaan, huomasin vääntäväni piirakkataikinaa. Vanha kunnon Ruokavuosi- keittokirja esiin ja... Olen havainnut, että tätä kirjaa saa kirppikseltä, joten joka ko. kirjaa haikailee, eikun SPR:lle vaan. Viimeksi oli kaksi kappaletta. Olin kahden vaiheilla ostanko ne molemmat ja tyrkytän assareille.

Aivan mainoita. Junnu totesi, että aivan törkeän hyviä verrattuna kaupan lihapiirakoihin. Se on oikeastaan paras kiitos, mitä kotikokki teiniltä voi saada. 

Minulla on tapana laittaa ruokaohjeen kohdalle kuukausi ja vuosi, jolloin olen ensimmäisen kerran ohjetta kokeillut. Samalla olen aina merkannut, jos ohjeessa on ollut jotakin muokattavaa. No yleensä muokkaan aina jotekin. Tässäkin ohjeessa laitoin kolme sipulia, kolmea eri pippuria jne. tuonne täytteeseen. 

Comments