Paku vai peräkärry?


Pohdin tässä taannoin Tädin eläintarha-blogissani hankkisiko pakun vai peräkärryn?  Siinä se nyt on vm. 1991 Ford Transit.


Asia tuli ajankohtaiseksi kun hankin kauan haaveilemani mökin. Pohdiskelin vaihtoehtojen hyviä ja huonja puolia. Ja lopuksi päädyin sitten pakettiautoon. Pakettiautossa kuljettaa vähän suurikokoisempia esineitä. Toki siitä on huomattavasti enemmän kaikenlaisia kuluja kuin peräkärrystä, kuten huomattavan suuret vakuutukset, korjauskustannukset ym. Silti päädyin pakettiautoon. Pakua voi ajaa ilman ns. pikku e:tä.

Löysin mielestäni hinta-laatusuhteeltaan hyvän yksilön.

Pakua voi myöskin vuokrata. Tosin voi peräkärryäkin, mutta paku on monelle kätevämpi ajettava, etenkin, jos ajokortista puuttuu ns. pikku-e.

Uusi peräkärry kipillä, telillä ja kuomulla kantavuudella yli 2300 kg maksaa  mansikoita ja vähän mustikoita. Käytetyn pakun saa hyvässä tapauksessa edullisemmin. Kokonaismassa saa sitten olla 2800 kg.









Vuokraan pakua elokuusta 2015 alkaen yritykseni kautta, mahdollisuuksien mukaan= silloin kun se on vapaana muilta kiireiltä, hintaan 185 €/vuorokausi (vuorokausivuokran tuntihinnaksi tulee vain 7,70 €), vapaat kilometrit (sis. ALV:n) + tankki täyteen palautettaessa.  Maksu ennen vuokrausta. Käteinen tai tilisiirto, ohjeet varattaessa. (Pankkikortti ei käy.) Palautus/vuokraus klo 7.00 aamulla.  Muut ehdot vuokrattaessa.  Ford Transit 2.5 (Diesel).  Kyselyt sähköpostitse suomen.yritysvalmennustohtorit(@)gmail.com Y2294074-9. Kysy myös mahdollista kantoapua.

Muut hinnat  
Vuokra-aika  3 h  40 €
Lisätunnit (max. 6 h) 11 €/ h.

Viikonloppu perjantai klo 18-maanantai klo 18 hinta  215 €


Paku on tiiviisti omassa ajossa, joten nyt ei vuokraus ole mahdollista toistaiseksi.



Lähetetty Windows Phonesta

Comments